Utbildningar Om Mental Tuffhet

Utbildningar Om Mental Tuffhet

WWW.MAZIWAY.SE - Utbildningar & Privat Coachning

Vi Hjälper Dig Till Större Livsfärdigheter Genom Mentala Träningsprogram

MAZIWAYS TIO BUDORD INFÖR VIKTNEDGÅNG

HälsaPosted by Maziyar Khallagi 19 May, 2011 18:55

Enligt Folkhälsoinstitutet är 44% av svenska män och 28% av svenska kvinnor överviktiga eller feta. Generellt är tjänstemän lite mindre överviktiga än arbetare. För att kunna gå ner i vikt och komma i form behöver du lära dig lite om kost och träning.

I dagens inlägg bjuder vi på Maziway på tio tips som hjälper dig att komma i bättre form:

1. Tänk på vad du stoppar i dig. Halva tallriken ska innehålla grönsaker, ärtor och kanske bönor. Komplettera med fisk och eventuellt lite råris, bulgur, hårt bröd eller andra former av långsamma kolhydrater. Ät kyckling i andra hand, och kött någon gång i veckan.

2. Dra ner på bröd och andra former av snabba kolhydrater.

3. Sluta med chips, sötsaker och söta drycker till maten.

4. Högst två brödskivor om dagen - och byt till mager ost.

5. Ät bra mellanmål: Frukt! Keso, skinka och avokado. Kesella med nötter och äppelbitar. Kokt ägg med lite salt. Tonfisk i vatten. Makrill i tomatsås. Proteinshake. Ät var tredje, fjärde timme för att hålla ämnesomsättningen uppe.

6. Sluta hetsa i dig mat. Ät mindre portioner.

7. Ingen mat efter klockan 20:00. I nödfall, ät en skalad morot.

8. Ingen överkonsumtion av alkohol. Absolut högst 14 glas i veckan, men helst inte fler än 7. Tumregel: Inte fler än 2 glas till middag, inte fler än 4-5 en utekväll. Drick helst vitt vin (för kaloriernas skull) och beställ lightläsk i baren när du fått nog med alkohol i kroppen.

9. Lägg dig före midnatt. Sikta på minst 7 timmars sömn.

10. Motionera dagligen. Promenera, cykla till jobbet. Kör korta "träna hemma"-pass. Träna ordentligt minst tre gånger i veckan: löpning, gympass eller träna hemma i över 40 minuter.

Lycka till!

  • Comments(0)//forum.maziway.se/#post1