Utbildningar Om Mental Tuffhet

Utbildningar Om Mental Tuffhet

WWW.MAZIWAY.SE - Utbildningar & Privat Coachning

Vi Hjälper Dig Till Större Livsfärdigheter Genom Mentala Träningsprogram

SÅ ÖKAR DU DIN FETTBRÄNNING

Hälsa/HealthPosted by Maziyar Khallagi 05 Aug, 2011 11:59

Vi på MAZIWAY har fått flera frågor om att gå ner i vikt och leva ett hälsosammare liv. Så jag tänkte skriva ett inlägg som kan vara till din hjälp. I huvudsak använder din kropp två energikällor: kolhydrater och fett. Kroppen är duktig på att lagra dessa energikällor och när vi tränar är det i första hand dessa reserver som fröbrukas. Den tredje energikällan som vi får från mat är protein, vilket det finns mycket av i kött, fisk, kyckling, äggvitor, sojabönor och mejeriprodukter. Men medan protein fyller en rad viktiga funktioner används det endast i nödfall som energi. Jag läste i en bok att lagret av kolhydrater i kroppen räcker bara till några timmars hård träning medan fettreserven är drygare. Under pressade omständigheter räcker vårt kroppsfett som energiförsörjning i åtskilliga dygn av krävande fysiskt arbete. Problemet med dagens övervikt är att de flesta av oss äter för mycket kolhydrater. Resultatet är att kroppen producerar för mycket insulin och förbränner eller sparar denna reserv medan fettet förblir lagrat i kroppens celler. Så nu är den stora frågan hur ska du göra för att förbränna fettet istället?

Det bästa sättet för att bränna fett är att äta fett. Fettintaget sänker ditt insulin och triggar förbränningen. Genom att minska intaget av kolhydrater och kompensera med fett kan du styra kroppen mot ökad fettförbränning. Glöm inte heller träning för effektivare fettförbrukning. Här kommer sju tips på hur du kan öka din fettbränning:

1) Motionera dagligen och träna regelbundet.

2) Se till att tillföra kroppen protein och fett, gärna genom att äta fet , ägg, nötter, avokado och olivolja.

3) Undvik socker och andra raffinerade kolhydrater, som vitt bröd. Minska på fabrikproducerade kakor och kex.

4) Ät en begränsad mängd kolhydrater och då företrädesvis sådana med lågt GI-värde.

5) Drick gärna en kopp kaffe innan träningen. Koffeinet hjälper kroppen att frigöra fettsyror.

6) Drick grönt te några gånger om dagen. Detta ökar ämnesomsättningen. Det går bra med grönt te-extrakt också.

7) Drick minst sju glas vatten om dagen. Det behövs för att ämnesomsättningen ska fungera på ett optimalt sätt.

Boka gärna någon av Maziways utbildningar för att höja ditt värde och leva ett framgångsrikt liv.

MAZIWAY + DU = FRAMGÅNG

  • Comments(0)//forum.maziway.se/#post10